Saturday 12 November 2011

Keajaiban 7...

 
Sesungguhnya ALLAH itu ganjil dan DIA suka akan keganjilan dan mengikut sunnah Rasulullah s.a.w,baginda suka menggunakan nombor ganjil berbanding genap dan dalam banyak2 nombor yang diulang-ulang di dalam al-quran adalah NOMBOR TUJUH..
1. Ketika melakukan ibadah HAJI, kita perlu melakukan tawaf iaitu mengelilingi KAABAH sebanyak 7 kali.. Melakukan SAIE iaitu berulang alik dari SAFA ke MARWAH sebanyak 7 kali, melontar JAMRAH sebanyak 3 kali dengan 7 biji batu...ini ketika ibadah haji sahaja...da banyak mengenai 7.

2. Ketika SUJUD dalam solat, sebanyak 7  anggota yang terlibat (2 tangan,2 kaki,2 lutut 1wajah) dimana jika kita ingkar perkara tersebut,seolah-olah kita tidak mahu sujud kepada ALLAH dengan penuh rasa kehambaan.

3. ALLAH menciptakan 7  tingkat SYURGA dan NERAKA

4. ALLAH menciptakan 7  lapis  LANGIT dan  7  lapis  BUMI

5. ALLAH menghiasi Al-quran dengan 7  surah yang panjang...

6. Al-fatihah yang kite baca tiap2 hari dalam solat jugak mengandungi 7 ayat

7. Dalam ucapan 2 kalimah syahadah mengandungi 7  ucapan yang merangkumi 1 ayat besar kalimah syahadah iaitLaa Ilaaha Illaa Allaahu Muhammadar Rasuulu Allah

8. ALLAH menjadikan SIANG dan MALAM bersilih ganti selama 7  hari

9. ALLAH hiasi UDARA di langit dengan 7  lapisan UDARA sepertimana dalam firman ALLAH s.w.t dalam surah An-Naba' ayat ke-12 " ' Diterangkan dalam surah tersebut = Langit terdiri dari beberapa lapisan yang dimulai dengan air,embun,besi,perak,emas,mutiara dan mira delima.Setiap satu lapisan berjarak dalam 500 tahun. "

10. PELANGI ada 7 warna. BENUA dunia ada 7.. 7 mengiku skala PH adalah neutral...kenapa x 4??kenapa x 5???

11.Hampir terlupa..  Nafsu pun  ada  7  tingkat...


Wallahuallam...

No comments:

Post a Comment